Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny maskin på G
Tänkte ge mig på att lära mig flyga inverterat Cool Big Grin
Och då är det lämpligt med en maskin som är lätt att få tag på reservdelar till och till någorlunda humana priser...
Så valet föll på en ALZRC X360, någon som har erfarenheter av denna maskin?
Den säljs både som tom mekanik och som kit med motor, ESC, servon.
Kit versionen ska flygas på 6S, vilket i mitt fall blir en väldigt dålig batteri ekonomi eftersom jag inte har några 6S i lämplig storlek.
Jag beställde därför en mekanik och kommer att bestycka den med 3S setup eftersom jag har många 3S 2200mAh och kommer inte att ha nytta av den extra kraft som 6S ger.

/Jonas
Reply
Tyvärr verkar Banggood ha lite problem att leverera ALZRC X360...
Men den som väntar på något gott........

Tänkte även göra en liten "bygg tråd" när väl grejerna kommer :-)

/Jonas
Reply
Jag får tydligen vänta ytterligare någon vecka innan grejerna finns i lager och kan skickas :-(
Ganska frustrerande då jag inte upplevt det problemet tidigare från BG trots +1700 ordrar under dom senaste 5 åren, dom flesta ordrar skickas inom 3 - 5 dagar....

/Jonas
Reply
I fredags aviserade PostNord att dom stoppat mitt paket innehållande mekaniken till den nya X360 för att förtulla och misstänkte så att jag skulle få vänta ytterligare någon vecka plus att jag skulle få betala avgifter för att dom tittade på mitt paket.....
Men ibland blir man positivt överraskad när det plingar till i telefonen idag och paketet finns för uthämtning på min lokala ICA :-)

/Jonas
Reply
Transportörerna hade inte varit snälla mot paketet

och jag befarade det värsta när det skulle öppnas.....

Men lyckligt vis var allt innehåll oskadat Smile 

/Jonas
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)